Quickscan
De Quickscan tool van First Retail vormt de basis voor een gedegen expansie en witte vlekkenplan. U bepaalt uw marktstrategie op basis van feiten en cijfers. In de praktijk geeft de Quickscan een belangrijke bijdrage aan de invulling van de informatieplicht van de franchisegever aan dienst franchisenemers.Toepassingen
De applicatie werkt op basis van invoer van een bepaalde branche (met de daarbij horende bestedingscijfers) met een postcode en aanverwante reistijd. Op basis van deze drie criteria wordt een gebied samengesteld waarvan de volledige marktinformatie ingezien kan worden. De marktdata die vertoond worden zijn:
- Demografie: Aantal inwoners, bevolkingssamenstelling, afkomst, gezinssamenstelling, leeftijdsopbouw, leeftijdsopbouw mannen, leeftijdsopbouw, inkomensindex
- Geografie: Reistijd, verzorgingsgebied, postcodegebieden, gemeente
- Besteding: Consumptieve besteding, omzetindicatie
- Bedrijven: concurrentie (incl. naam en adres)
Alle tabellen en grafieken worden daar waar nodig uitgelegd, en via tabbladen verder gesplitst.
Onderaan de tabel worden altijd de totalen gespiegeld aan de landelijke gemiddeldes. Wilt u een postcode niet meenemen in de totaalcijfers? Dat kan, u kunt met een klik op de knop een gebied uit de selectie verwijderen.
Door de verschillende wijzen waarop dezelfde data vertoond wordt, geeft de Quickscan weinig ruimte voor verkeerde interpretatie. Alle informatie is uit betrouwbare bronnen genomen (CBS,
KvK, Kadaster, branche rapportages). U kunt een rapport van een geheel gebied exporteren naar Word, en direct aan uw franchiseovereenkomst hechten.
Alle gegevens worden in overzichtelijke tabellen en grafieken weergegeven. Alle data wordt maandelijks bijgewerkt en up-to-date gehouden. De Quickscan wordt op maat gemaakt en is branchespecifiek ingericht.