Omzetpotentieel
Één van de meest gevraagde, en meest onderzochte factoren van een toekomstig vestiging is de omzet. Tegelijkertijd is het maken van een accurate inschatting van de omzet ook het meest ingewikkeld. Er komen vele factoren bij kijken, die niet allen objectief te benaderen zijn.

Diverse factoren die van belang zijn bij het berekenen van de potentiële omzet van een vestiging zijn:

  • Aanwezigheid concurrenten in het gebied
  • Aanwezigheid grote retailers met aantrekkingskracht
  • Aantal passanten langs de vestiging
  • Bestedingen van de consumenten
  • Verkoopoppervlakte van de vestiging
  • Besteedbaar inkomen winkelend publiek
  • Toerisme
  • Et cetera.
  • Hoe vervolgens vanuit deze factoren een potentiële omzet wordt berekend is geen algemene kennis. Ieder onderzoeksbureau heeft hier zijn eigen methode voor en houdt die begrijpelijkerwijs geheim. Het ‘geheim van de smid’.




    Meer info

    Vraag hier uw demo aan