Marktdata

Essentieel onderdeel van iedere expansiestrategie is het vergaren en analyseren van marktgegevens. Deze data vertelt u hoe en waar u uw formule moet uitbreiden en beheren. Zo is de doelgroep van een snackbar niet de doelgroep van een sushi-bar. Weet u wat de verschillen zijn? En waarom de sushi-bar een andere optimale vestigingslocatie heeft dan de snackbar? First Retail brengt de karakteristieken van ieder marktgebied in kaart.


Dit brengen we in kaart door middel van vier type data:

1Geografisch
Alle gebied gebonden data. Inzicht in reistijd naar de vestiging, bruto verzorgingsgebied, en meer.
Meer info
2Demografisch
Alle data gerelateerd aan bevolking en inwoners. Hierbij moet u denken aan inwonersaantallen, leeftijden, bevolkingsopbouw, etc.
Meer info
3Economisch
Economisch gerelateerde data als inkomens, indexen, besteedbaar inkomen, uitgaven, etc.
Meer info
4 Concurrentie
Alle concurrenten binnen de branche in kaart gebracht.
Meer info

Door deze datasets slim toe te passen kunnen er al veel uitspraken worden gedaan over een geselecteerd gebied. Bijvoorbeeld over hoe een vestiging zijn assortiment moet aanpassen op de omgeving. Waar de formule zich moet vestigen binnen het gebied om zich zo dicht mogelijk bij potentiële klanten te begeven, etc.

Bovenstaande data wordt in kaart gebracht door middel van een online tool genaamd de Quickscan. De Quickscan biedt inzicht in iedere denkbare relevante dataset bruikbaar voor formules.

Vraag hier uw gratis demo aan