Marktdata
Essentieel onderdeel van iedere expansiestrategie is het vergaren en analyseren van marktgegevens. Deze data vertelt u hoe en waar u uw formule moet uitbreiden en beheren. Zo is de doelgroep van een snackbar niet de doelgroep van een sushi-bar. Weet u wat de verschillen zijn? En waarom de sushi-bar een andere optimale vestigingslocatie heeft dan de snackbar? First Retail brengt de karakteristieken van ieder marktgebied in kaart.
Dit brengen we in kaart door middel van vier type data:
1Geografisch
Alle gebied gebonden data. Inzicht in reistijd naar de vestiging, bruto verzorgingsgebied, en meer.
Meer info
2Demografisch
Alle data gerelateerd aan bevolking en inwoners. Hierbij moet u denken aan inwonersaantallen, leeftijden, bevolkingsopbouw, etc.
Meer info
3Economisch
Economisch gerelateerde data als inkomens, indexen, besteedbaar inkomen, uitgaven, etc.
Meer info
4 Concurrentie
Alle concurrenten binnen de branche in kaart gebracht.
Meer info